NAS server
3 plaatsers
Samen Sterk :: Kletsen :: Kletshoekje
Pagina 1 van 1
NAS server
nou gaat het toch gebeuren.
mijn broer zat al zo lang "te zeuren" dat ik maar eens aan een veel grotere opslag van mijn pc moest denken.
hij heeft bv. AL zijn muziekcd's en ook nog films en zo op zo'n NAS geval gezet en een verbinding door zijn hele huis en bijbouw gemaakt zodat ie dan als ie rondloopt overal dezelfde muziek hoort. hoeft de radio niet meer aan want je hebt zat keuze.
nou vond ie dat ik zoiets ook maar eens moest hebben ofzo.
niet persee voor muziek maar voor al die miljoenen fotos's die ik heb
volgens de boekhouder kan ik dit niet meer als hobby allemaal doen en moet ik dus een nieuw bedrijf opzetten omdat ik verdien met fotografie en boekjes.
en omdat ik rekeningen moet kunnen uitschrijven.
mijn boekhouder speelt altijd op safe.. hij zegt.. anders krijg je er later gedonder mee en dat is ongunstiger.
Nu maak ik natuurlijk alleen onkosten en verdien ik nog niet echt.
is voordelig dus!
hahahahhaahah
dus nu kan ik dat NAS geval op de zaak kopen natuurlijk.
schrik niet voor wie er verstand van heeft.. met 10TB opslag in Raid, dus eigenllijk 5TB en dan gespiegeld. gaat er iets kapot dan heb je op een andere schijf nog een backup zeg maar.
kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
ondanks dat zal ik toch echt consequent de mislukte foto's weg moeten kwakken.. en daar ben ik zo slecht in.
mijn pc vrouwtje gaat m bestellen en in orde maken en dan kan ik straks vanuit de praktijk of vanuit de woonkamer de foto's aanroepen en bewerken of weet ik veel wat mee doen.
lijkt me ook handig om tijdens een studiosessie gelijk de foto's op de laptop te zetten en de klant alvast te laten uitkiezen.
scheelt veel werk!
De electricien heeft de bedrading naar de tuinkamer al getrokken en gisteren avond voor vertrek nog net aangesloten.
dus ik zal eens gaan kijken of het werkt dit weekend.
en nu zit het stekkertje dan nog niet in de NAS maar als de verbinding werkt komt dat dus ook goed.
je kunt dan ook je website op je eigen server laten draaien.
maar of liesje dat gaat begrijpen hoe dat moet?????????????????
zou wel handig zijn
mijn broer zat al zo lang "te zeuren" dat ik maar eens aan een veel grotere opslag van mijn pc moest denken.
hij heeft bv. AL zijn muziekcd's en ook nog films en zo op zo'n NAS geval gezet en een verbinding door zijn hele huis en bijbouw gemaakt zodat ie dan als ie rondloopt overal dezelfde muziek hoort. hoeft de radio niet meer aan want je hebt zat keuze.
nou vond ie dat ik zoiets ook maar eens moest hebben ofzo.
niet persee voor muziek maar voor al die miljoenen fotos's die ik heb
volgens de boekhouder kan ik dit niet meer als hobby allemaal doen en moet ik dus een nieuw bedrijf opzetten omdat ik verdien met fotografie en boekjes.
en omdat ik rekeningen moet kunnen uitschrijven.
mijn boekhouder speelt altijd op safe.. hij zegt.. anders krijg je er later gedonder mee en dat is ongunstiger.
Nu maak ik natuurlijk alleen onkosten en verdien ik nog niet echt.
is voordelig dus!
hahahahhaahah
dus nu kan ik dat NAS geval op de zaak kopen natuurlijk.
schrik niet voor wie er verstand van heeft.. met 10TB opslag in Raid, dus eigenllijk 5TB en dan gespiegeld. gaat er iets kapot dan heb je op een andere schijf nog een backup zeg maar.
kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
ondanks dat zal ik toch echt consequent de mislukte foto's weg moeten kwakken.. en daar ben ik zo slecht in.
mijn pc vrouwtje gaat m bestellen en in orde maken en dan kan ik straks vanuit de praktijk of vanuit de woonkamer de foto's aanroepen en bewerken of weet ik veel wat mee doen.
lijkt me ook handig om tijdens een studiosessie gelijk de foto's op de laptop te zetten en de klant alvast te laten uitkiezen.
scheelt veel werk!
De electricien heeft de bedrading naar de tuinkamer al getrokken en gisteren avond voor vertrek nog net aangesloten.
dus ik zal eens gaan kijken of het werkt dit weekend.
en nu zit het stekkertje dan nog niet in de NAS maar als de verbinding werkt komt dat dus ook goed.
je kunt dan ook je website op je eigen server laten draaien.
maar of liesje dat gaat begrijpen hoe dat moet?????????????????
zou wel handig zijn
Re: NAS server
Ik begrijp er niets van maarja hoeft ook eigenlijk niet het is jou afdeling.
Veel plezier ermee.
Veel plezier ermee.
Gast- Gast
Ook abracadabra voor mij....hahaaa.... weet alleen wat nasi is, nas ken ik niet. O ja, mijn buurmeisje heette Natasja en die noemden we ook wel Nas
hahahah ik had gehoopt dat er iemand was die er ervaring mee zou hebben maar nee...... pech!
PCM personal computer magazine augustus 2009 heeft er een hele uitleg van in het boekje staan als je het wilt hebben laat even wat horen dan sturen we het op.
Gast- Gast
bedankt maarr dat kan ik toch niet lezen.
ik denk dat dat hetstukje is wat iemand anders voor me gelezen heeft en me een tip voor een ander merk gaf nav. dat stukje maar mijn pc vrouwtje had een ander idee.
die mag het werk doen.
ik denk dat dat hetstukje is wat iemand anders voor me gelezen heeft en me een tip voor een ander merk gaf nav. dat stukje maar mijn pc vrouwtje had een ander idee.
die mag het werk doen.
ja hoor marlies is weer goed bezig en wat ze in haar kop heeft heeft ze ook in haar...........
zoals de electricien die nog even dit of het pc vrouwtje die nog even dat........
ik ga er vanuit dat paul wel weet waar je het over hebt maar ikkuh niet en eerlijk gezegd zal het me ook een worst wezen hahaha dit is echt niet mijn afdeling geef mij maar koekepan daar weet ik meer raad mee
heel veel succes marlies zo te lezen heb je goeie hulpbronnen
zoals de electricien die nog even dit of het pc vrouwtje die nog even dat........
ik ga er vanuit dat paul wel weet waar je het over hebt maar ikkuh niet en eerlijk gezegd zal het me ook een worst wezen hahaha dit is echt niet mijn afdeling geef mij maar koekepan daar weet ik meer raad mee
heel veel succes marlies zo te lezen heb je goeie hulpbronnen
ja petje wel goeie h ulpbronnen maar ja.. daar betaal je dan ook goed voor
t is altijd handiger als je er zelf verstand van hebt maar ja......
t is altijd handiger als je er zelf verstand van hebt maar ja......
Mark weet inderdaad waar je over praat.
Gaaf zei hij.... vertelde gelijk dat je nog een schijf hebt... dat alles op beide schijven komt... voor als er iets mis gaat heb je altijd nog back up..
Gaaf zei hij.... vertelde gelijk dat je nog een schijf hebt... dat alles op beide schijven komt... voor als er iets mis gaat heb je altijd nog back up..
Gast- Gast
ja Paul wist ook gelijk waar ik het over had
zeker wat betreft de eigen server die draait al wat jaartjes bij ons
en helaas moet je sommige dingen wel eens duur betalen
da ga je er maar vanuit dat je ook wat hebt toch
zeker wat betreft de eigen server die draait al wat jaartjes bij ons
en helaas moet je sommige dingen wel eens duur betalen
da ga je er maar vanuit dat je ook wat hebt toch
Samen Sterk :: Kletsen :: Kletshoekje
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: