Samen Sterk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ruggetje probleempies

+2
Petra
marlies
6 plaatsers

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty ruggetje probleempies

Bericht van marlies wo nov 30, 2011 8:50 pm

ben maandag weer in belgie geweest ivm toenemende uitstralende pijn in de benen.
CTscan gemaakt en gelukkig is alles goed aan het aangroeien.
dat voelde ik ook dat het nu begint vast te zitten en daar komen de klachten dus ook vandaan volgens hem. Doordat hij het in een andere stand heeft moeten vastzetten dan dat het altijd gestaan heeft moet het hele lichaam zich aanpassen aan deze andere stand.. gevolg... overal ontstekingsreacties/overbelasting en daardoor zwelling en dus worden zenuwen afgekneld...
dat kon nog wel even duren. (jaar of langer) en zelfs nog wel erger worden maar uiteindelijk wordt het beter.... mag ik dan hopen.
Ik mocht dan wel infiltraties (spuiten met cortison of zo iets in de zenuwen) maar daar ben ik tegen omdat het alleen maar de klachten vermindert maar geen oorzaak wegneemt.
ik heb daarna meteen mijn corset nog wat laten aanpassen en het lijkt dat ie nu een betere stand heeft waardoor ik misschien ook minder last ga krijgen.
ik ben weer gerustgesteld. Jammer dat de klachten nog wel even zullen aanhouden maar ik ga maar even bewust trainen en houding corrigeren.. in de hoop dat het dan sneller over is!
De klachten van bovenrug en nek kwamen ook hieruit voort.. maar dat snap ik nu inderdaad ook.
Ik had niet begrepen dat ie het in zo'n andere stand moest vastzetten.. maar nu zijn we weer op de hoogte en kan ik er weer wat mee.
op de heenweg naar antwerpen nog wat leuke locaties bekeken.. terug de kortste weg gekozen!


Laatst aangepast door marlies op za dec 31, 2011 7:13 am; in totaal 1 keer bewerkt
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van Petra za dec 03, 2011 4:05 am

jee marlies nog ff dan wordt je een Belgische bewoonster Very Happy
wat fijn dat je dit weer weet dan kun je jezelf ernaar gaan '"gedragen"
wat je zegt gericht oefeningen en die spuit nee die krijgen ze bij mij er ook niet meer in 1x was al teveel
volgens mij had je dan toch wel goed bericht
wat zegt deze arts over je afvallen?
Petra
Petra
Admin

Aantal berichten : 3001
Leeftijd : 63
Registration date : 29-05-08

https://samensterk.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van marlies za dec 03, 2011 6:18 am

ja daar is ie heel enthousiast over.. maar.. hij had al van te voren gezegd dat dit in beginfase meer last kon geven.. dat dit pas op termijn gunstig was voor de rug...
ben het alleen niet helemaal eens met zijn beredenering in MIJN geval maar goed... hij weet hoe eigenwijs ik ben.
[hij zegt dus dat je door snel afvallen meer last van je rug krijgt omdat de spieren en banden nog te lang zijn (die krimpen niet zo snel mee als het gewichtsverlies). daar kan ik in mee gaan.. maar.... in mijn geval staat die hele onderrug vast (tenminste dat is nou net de bedoeling) en dat wat vast zit is niet meer onderhevig aan beweging dus ook niet onderhevig aan te lange banden of spieren. Als ik dat zo tegen hem zeg is ie het wel weer met me eens, maar hij haalt dit toch weer steeds boven]
hij vond het nu wel welletjes geloof ik het afvallen.. liet ie zich niet heel erg over uit maar hij vroeg wel tot hoeveel ik volgens zeggen zou afvallen dus ik zei tot zover ik nu ben en toen knikte ie zo van... dat is goed..
ik vertelde wel dat ik de komende 10 jaar nog wel weer een kilo of 10 zou kunnen aankomen... dat vond ie wat minder..
maar we zullen zien hoe dat zal gaan.
wat mij betreft mag het zo gemiddeld blijven.. 2,5 er af-2,5 er bij of zo... dan heb je toch nog een marge.
er is nu 50 af en dat vind ik wel welletjes eigenlijk.
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van mien za dec 03, 2011 9:36 pm

foto liesje van totaal plaatje en je haar ??????
mien
mien

Aantal berichten : 1233
Registration date : 31-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van marlies zo dec 04, 2011 2:00 am

mijn haar is momenteel bagger!!!
totaalplaatje... zal straks kijken of de meneer die in mijn studio komt testen met de lampen.. of hij me er even op wil zetten.. anders moet je weer wachten! zelfportretten zijn me nu echt te moeilijk!
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van mien zo dec 04, 2011 7:42 am

bagger is het zo vuil dan ben je bang dat je luis krijgt hihi het heerst wel heel erg op de hogen scholen niet tefilmen
mylène heb ze al 2 keer opgelopen dag dat het iets van vroeger was
maar nu is het weer bar en boos
nou we wachten wel netjes op je hihi
mien
mien

Aantal berichten : 1233
Registration date : 31-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van marlies zo dec 04, 2011 9:25 pm

nou de meneer had zijn vrouw meegenomen als model dus ik heb geen nieuwe fotos van mijn baggerhaar!
nee geen luis mien!
gewoon pluis!
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van Petra di dec 06, 2011 12:32 am

marlies mag ik vragen hoeveel je nu weegt
en wil je dan zeggen dan het nu stopt?
sterk verhaal had je voor hem klaar
leuk dat je hem dan een soort van op zijn eigen woorden kan "pakken" haha
als ik je verhaal goed begrijp is je onderrug dus klaar (mits daar alles blijft zitten)
en wat zijn dan de verdere plannen bij hem?
Petra
Petra
Admin

Aantal berichten : 3001
Leeftijd : 63
Registration date : 29-05-08

https://samensterk.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van marlies di dec 06, 2011 6:28 am

ik zit nu op 68 kg ongeveer.. soms iets er boven en soms iets er onder.
of het gaat stoppen nu weet ik niet... maar daar reken ik wel op. Volgens de dietiste kan het zijn dat je afvalt tot 2 jaar na de operatie.. maar dat is bij iedereen wel verschillend...
wat voor verdere plannen met die belg??? geen idee..
regelmatig controle wil ie.. voorlopig even omd e 4-6 maanden (terwijl het normaal niet meer nodig zou zijn). Hij wil wel nog de vinger op de wond houden zeg maar.. maar ik ga er van uit dat het nu wel goed komt.. alleen zijn tijd nodig heeft.
Ik ben nu aan het trainen om het corset minder te dragen.
al een paar weken alleen de ochtend bv. corset af... en vandaag voor het eerst de hele dag zonder.. maar dan vanmiddag wel even gaan liggen en vanavond vroeg naar bed. Dat kon vandaag omdat ik verder niets te doen had.
morgen weer half dagje corset an.. en zo bouw ik het heel langzaam op.
ook met sporten ben ik het aan het opbouwen. dus het komt vast wel goed!
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van mien di dec 06, 2011 10:30 am

68 ik vind het knap marlies ik ben van de 68 naar 80 ik krijgt der geen gram af maar meschien als straks de nek voeten hand weer goed genaait zijn haaaaaaaa komt het mijn ook weer goed anders heb ik mooi pech
mien
mien

Aantal berichten : 1233
Registration date : 31-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van marlies di dec 06, 2011 10:11 pm

nou het zal ook geen 68 blijven hoor mien...
de voorspelling is dat er toch nog wel weer bij zal komen. dietiste rekende uit tot 85 kg maar volgens mij rekent ze echt verkeerd. als ik het volgens hun site laat berekenen kom ik niet zo hoog uit.
dat vind ik best beangstigend maar goed.. 85 is nog steeds lager dan ik jaren geweest ben en dat zou ik pas na 10 jaar of zo wegen.
hopen dat er bij jou na de operaties ook weer wat af mag gaan.
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van marlies vr dec 30, 2011 8:39 pm

ben ik weer even...
gaat hier niet echt lekker met de uitstralende pijn.
met kerst al heel veel last met zitten... normaal ga ik al de laatste tijd om 7-8 uur savonds plat omdat ik dan niet meer kan zitten maar dat haal ik al niet meer..
gisteren al tussen de middag plat met het idee dan nog wat aan mijn middag te hebben maar nee.. kan niet meer op zijn...
smorgens als het mee zit effe snel hondjes en boodschappen en dan weer plat.. nu zit ik me ook al weer groot te houden...
wat is zenuwpijn toch beroerd...
zit weer aan de tramadol en wacht op bericht van die belg wat ik het beste mag/kan nemen (omdat ik niet zomaar alles mag na die maagoperatie)
aan de andere kant... Hondjes vinden het wel gezellig de hele dag samen in bed! Gaan ze misschien ook rustiger door het vuurwerk heen....
hoop vannacht wel even wat fotos te kunnen maken door het raam...
maar we zien wel..
Jammer dat het ineens zoveel slechter gaat met die rug... zou niet mogen!
En bij dat alles al ruim een maand "poep-problemen".. slik me suf aan laxans, middeltjes die me voorgeschreven worden en zelfs klysma's maar allemaal met maar heel weinig resultaat.. heb zelfs op de zwaarste dag het er met de vingers uit moeten peuteren (sorry hoor). Wat kan dat dwars zitten zeg.. maar mogelijk heeft dat ook met de rug te maken wordt er nu gedacht... en daar ben ik minder blij mee.... Dan zou hes eind november toch niet goed gekeken hebben.... en zou er toch nog wat verkeerd moeten zitten....
nou ja... gaat ook wel weer over.
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van marlies zo jan 01, 2012 9:56 pm

gisteren (ja op nieuwjaarsdag!!/zondag!!) bericht van die belg (hes) gekregen..
ontsteking van het ruggemerg! daar denk je toch niet aan! maar dat is nog een late reactie op de complicatie van 2005-rugoperatie...
dat kan zelfs 20 jaar na het ontstaan van die complicatie nog gebeuren.. nooit geweten!
dus hop aan de morfine en cortison in de hoop dat dat voorlopig de boel oplost en hij gaat er van uit dat ik toch in een later stadium dan aan de neurostimulator moet. (ingebouwd kastje die de zenuwen prikkelt of ontprikkelt of zo)
mijn "poepprobleem" komt dus ook hieruit voort en ik denk dat daarvoor vooral die neurostimulator nu in beeld komt want daar heeft ie het eerder niet over gehad..
nu ben ik daar nog absoluuuut niet aan toe dus voorlopig ga ik er van uit dat de cortison zijn werk zal doen!
nu wachten tot de huisarts het van belgie naar nederland heeft omgezet want hes mag in nl geen med. voorschrijven. gelukkig doet mijn huisarts daar niet moeilijk over.
ik lig dus veel plat en doe smorgens even snel wat er moet gebeuren.. dan kan ik daarna de tramadol vast nemen.
moet straks kijken hoe dat met de morfine gaat.
wil nog wel een beetje mobiel blijven als het effe kan, maar misschien is het maar voor kort!
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van Petra zo jan 01, 2012 11:33 pm

ik heb dit ff gemist sorry marlies
zelfs ik wordt er niet vrolijk van wat een gedoe zeg
denk je toch behoorlijk aan de opbouwende kant bezig te zijn
gelukkig heeft hij er wel iedere keer een verklaring voor
dat maakt het een stuk makkelijker te accepteren en door te gaan
naar he die bijkomende problemen het is nogal herkenbaar dus ik kan een beetje met je meevoelen
hopelijk voor jou kan je het nog een poosje uitstellen die neurostimulator aan de andere kant wel fijn dat dit alweer een volgende oplossing voor je kan betekenen
sterkte meis
Petra
Petra
Admin

Aantal berichten : 3001
Leeftijd : 63
Registration date : 29-05-08

https://samensterk.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van anja ma jan 02, 2012 4:37 am

Jeetje Marlies nu maar hopen dat het met morfine beter gaat ik gebruik al jaren durogesic 75 pleisters om de dag 1 (morfine) maar ook hiermee kom ik niet altijd de dag door

Enkele weken geleden wilde ze het met een anti depresiva proberen voor de zenuwpijn maar ik werdt daar alleen maar zieker van ben weer aan mijn oude AD verder gegaan die niet tegen de pijn maar de depresieveteit is.
anja
anja

Aantal berichten : 628
Leeftijd : 63
Registration date : 05-07-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van marlies ma jan 02, 2012 8:07 am

Ja dat is hes! Die heeft altijd wat achter de hand! Meestal laat ie mij ook de keus maar hij weet dat ik niet voor dingen als neurostimulatie ben. Ik denk dat ie het vast te weken legt zodat ik toch vast aan het idee kan wennen.
In overlegmet de huisarts toch gekozen voor tramadol inplaats van morfinepleister zodat ik het beter kan doseren en niet hoef te nemen als de prednison zijn werk gaat doen.
Afwachten dus en 3weken rustig aan doen.
Vervelend anja dat de pleisters niet voldoende zijn.
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van Petra di jan 03, 2012 5:07 am

3 weken ach dat is vast nog wel te doen het is toch ships weer marlies heb je tijd om eens rustig je mappen uit te zoeken Very Happy ipv te gaan schieten
laat jij die stimulator maar lekker weken dat komt vast wel goed
Petra
Petra
Admin

Aantal berichten : 3001
Leeftijd : 63
Registration date : 29-05-08

https://samensterk.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van marlies di jan 03, 2012 5:43 am

mappen uitzoeken??? de binnenkantjes van mijn ogen bekijken!
lig bijna de hele dag op bed.. en slaap veel uren daarvan.
maar.. dan ben ik straks helemaal uitgerust.. en kan ik dan de mappen doen!
heb met de boekhouder afgesproken dat ie gaat uitzoeken hoe ik toch het beste van mijn bedrijf af kan komen.. waarschijnlijk door freelancer te worden of zo.. dan heb ik niet de druk van MOETEN presteren maar kan toch de inkomsten en uitgaven indienen.
zelf zou ik het liefst nu toch maar eens die 100% ziekte gaan opnemen die ik al zoveel jaar zo gekeurd ben, maar hij zou gaan uitzoeken wat het gunstigste was.
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van Petra do jan 05, 2012 2:45 am

je bedrijf heb je toch al verkocht marlies de sportzaak
of heb je nu een ander bedrijf?
heb je nu misschien een fotozaak?
lastig he die keuzes
heb het er van de week ook over gehad met goeie vriendinnen
stel dat je zegt dan maar 100% dan is dit behoorlijk onomkeerbaar
althans voor mij betreffende de baan met de mogelijkheden die ik nu heb
ik denk dat je een stevige deur achter je dicht zal doen
betreffende jou klinkt freelancer heel goed dat enge grote woord tsja dat is een lastig woord
Petra
Petra
Admin

Aantal berichten : 3001
Leeftijd : 63
Registration date : 29-05-08

https://samensterk.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van marlies do jan 05, 2012 7:32 am

Ja mijn sportprakijk had ik afgerond en toen een herstart in de fotografie gemaakt. Boekhouder vond dat het gunstigste, ivm ruimte die ik anders prive terug zou moeten kopen van mezelf(hoe krom kan het zijn) en nog een aantal dingen.
Om nu te stoppen krijg je hetzelfde probleem! Moet ik alles terug kopen, dus vandaar de freelance.

Als jij 100%afgekeurd wordt hoeft dat niet het einde te zijn hoor! Het kan altijd weer veranderen. Geen idee hoe jullie uwv is. Je bent toch wel wat afhankelijk van de mening van degene die je keurt. Kan zijn dat ie je voor bepaalde tijd afkeurt en ja dan weer wil zien.
Nog geen oproep?

Wat betreft mijn rug:morgen de ha maar weer eens bellen want na 4dagen prednison zou je al iets moeten merken maar dus nog niets en de tramadol doet m.i. Ook niets, dus ik lig zowat de hele dag al weer plat omdat zitten, staan en lopen steeds pijnlijker (lees onmogelijk) zijn. Dan blijft alleen liggen nog over!
Kennelijk moet dat even zo voor een optimaal herstel. Rust op de plaats! Hondjes zijn er blij mee!
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van anja do jan 05, 2012 8:51 am

Denk ook dat je nu moet rusten maar lastig om zoveel geduld op te brengen, misschien toch even morfine gaan gebruiken.
anja
anja

Aantal berichten : 628
Leeftijd : 63
Registration date : 05-07-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van marlies vr jan 06, 2012 8:01 pm

ben nu aan de morfine...
weet nu hoe andre kuipers zich voelt in de ruimte..
heerlijk liggen zweven vannacht! Very Happy
nu nog hopen dat ook de pijnklachten er mee gaan veranderen!
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van Petra vr jan 06, 2012 10:50 pm

hahahaha als het dan maar lekker zweeft marlies
ik probeerde 2 tabeltjes en zag toen ik in mijn bed stapte spinnen over de muur lopen die er dus niet waren toen dacht ik uwh ik denk dat ik het maar bij 1 tabeltje houd Very Happy

ja krom systeem bouw je eerst iets op en dan moet je het aan jezelf verkopen te zot voor woorden
maar als freelance voor jou ook goed te doen is en het voelt beter dan heb je alweer een goeie keuze om te maken want stoppen met de fotografie dat doen we niet
sterkte met het liggen
Petra
Petra
Admin

Aantal berichten : 3001
Leeftijd : 63
Registration date : 29-05-08

https://samensterk.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van marlies vr jan 06, 2012 11:02 pm

nou gistereen idd lekker gezweefd. geen spinnen gezien.. hield er wel rekening mee.. op naar de volgende ruimtevlucht!
en ik zie wel hoe het gaat met freelance.. als me dat ook teveel druk geeft doe ik dat niet...
ik heb me nu wat meer verdiept in mijn "aandoening" en als ik het zo lees op engelstalige sites (in nederland is er gewoon niet veel te vinden) dan is er gewoon nada aan te doen.. kan het alleen maar erger worden (als je pech hebt) en tot verlamming leiden.. en het enige wat ze kunnen proberen is goede pijnbestrijding...
als je dat leest zie je even je toekomst voor je ogen verdwijnen maar tot nu toe is alles nog goed gekomen dus ik ga er van uit dat dat nu ook zal gebeuren hoewel ik nog geen verschil merk door de prednison...
de tijd zal het leren maar ik blijf positief!
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van anja za jan 07, 2012 8:52 am

Dat jullie zo'n rare dingen voelen en zien met morfine ik heb nergens geen last van ihihihi iedereen is anders.

Hopelijk gaat het wat bij je helpen Marlies
anja
anja

Aantal berichten : 628
Leeftijd : 63
Registration date : 05-07-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggetje probleempies Empty Re: ruggetje probleempies

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum