Samen Sterk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

reacties op mijn operatie

4 plaatsers

Ga naar beneden

reacties op mijn operatie Empty reacties op mijn operatie

Bericht van marlies di maa 09, 2010 6:24 am

ik ga het hier toch gewoon neerzetten.
niet om mezelf een veer in mijn reet te steken of hoe dat heet maar gewoon... als EEN voorbeeld van hoe je met dingen om kunt gaan.
Na 3x geopereerd te zijn door de belg (2005) met steeds behoorlijke complicaties krijg ik steeds reacties van mensen die de arts de schuld geven en zeggen... dat je daar nog heen gaat.. dat je hem niet aanklaagt. enz.....
toen ik een jaartje later voor de nekoperatie ging werden dat soort opmerkingen nog sterker.... De operatie ging uitstekend!
Zo vlot dat de arts zich amper kan herinneren dat ie het bij me geopereerd heeft.
Nu sta ik opnieuw voor de operatie en krijg ik natuurlijk weer dat soort reacties.
Zelf sta ik er heel open in.
Aan de ene kant weet ik wat me te wachten staat en dat is een grotere operatie dan de vorige keer.
Aan de andere kant... doordat ik weet wat me te wachten staat ga ik er heel gemakkelijk mee om omdat ik er nu veel beter voor sta als toen.
Ik besef natuurlijk heel goed dat het mis kan gaan.
wat is het ergste wat me kan overkomen? de dood? 1 of 2 verlamde benen? gedoemd tot de rolstoel?
1: daar maak ik niet veel van mee.
en de rest..... dan kan ik alleen maar zeggen.... ach... mijn huis is al volledig daaran aangepast.. ik woon al beneden.
Natuuuuuuuuuurlijk kies ik niet voor een van die opties.. maar stel dat het wel mis gaat.... dan lost zich dat ook wel weer op.
Daarnet had ik een arts/fotograaf op bezoek. o.a. hadden we het natuurlijk even over deze operatie.
het verbaasde me dat die arts stijl achterover sloeg van mijn nuchterheid.
tja.... ALS het zo is dan is het toch niet anders?
Ik ga er van uit dat alles goed gaat en dat ik er met grote stappen op vooruit ga.... maar als dat niet zo is... dan hoort dat bij het leven.
Ik kan daar niet mee zitten.
Pijn. ja daar heb ik moeite mee.
Onnodige pijn of beperkingen die opgelost kunnen worden... daar heb ik moeite mee.
Onnodige wachttijden enz.... daar heb ik moeite mee... maar .... het leven komt zoals het komt.
Mensen snappen deze nuchtere reactie eigenlijk niet.
Ik snap de andere kant amper.. waarom zal je je vooraf zorgen maken voor iets wat misschien niet gaat gebeuren.
nou ja.. ik weet niet of ik over breng wat ik bedoel.
ik bedoel dus eigenlijk te zeggen.. als je er positief tegenover staat kan je alles aan.
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

reacties op mijn operatie Empty Re: reacties op mijn operatie

Bericht van josee di maa 09, 2010 7:02 am

Ik ben het helemaal met je eens,ik denk ook zo,je zou gek zijn om jezelf helemaal gek te maken.
Wel vind ik het heel knap,niet veel mensen kunnen zo positief blijven.
Mensen zouden allemaal een knopje moeten hebben die je kan omdraaien als het nodig is,in de positieve stand zeg maar.

Vroeger dacht ik bij een pijntje al aan een ernstige ziekte,gelukkig ben ik daar over heen gegroeid,ik heb nu ook een zekere nuchterheid,eerst afwachten dan kan je je altijd nog zorgen maken.

Ik wens jou veel sterkte Marlies,wanneer gaat het gebeuren,of wacht je op een oproep.
josee
josee

Aantal berichten : 596
Registration date : 03-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reacties op mijn operatie Empty Re: reacties op mijn operatie

Bericht van Monica di maa 09, 2010 7:08 am

En zo is dat Marlies! Je bent een kanjer!
Ook ik krijg nu reacties van mensen die zeggen: dat je zo,n operatie uit laat voeren.
Dan komen natuurlijk de verhalen van het zh in Emmen.
En waarom snijden in een gezond lichaam?
Gezond??? Hoezo nou gezond? Razz Als ik zo verder ga dan heb ik ook kans op hart en vaatziekte en wordt ik mss niet eens zo oud, dus.....
Ook ik ben altijd heel nuchter opraties in gegaan, welke ik het meest nerveus voor was was de hernia, maar ook die viel achteraf mee.
En ook de GBP ga ik in van: Jippieeee....op naar een nieuw leven.
Dus Liesje, net wat je zegt, positief blijven, uitgerust de operatie in gaan, des te beter gaat het herstel.
Zelfs mijn moeder is momenteel aan het miepen met: je hebt verleden jaar al 4 operaties gehad(of is het al weer 2 jaar geleden?) en nu weer, terwijl die narcose zo slecht is en mss ben jij wel 1 van diegene die net als in Emmen overlijd, blabla,bla....
Dus antwoord ik: ach, als ik dood ga heb ik nog wel de operatie gehad die ik al jaren wil, hahahaaaa.
Dus Liesje, ik ga met je mee met het positief denken hoor!
Er is al genoeg geklaag...hihiii..
En mijn duimpies draaien en er gaan weer kaarsjes in de hens net als verleden keer!
Op naar de 25e maart!
Monica
Monica

Aantal berichten : 1322
Leeftijd : 60
Registration date : 31-05-08

http://www.mook63.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

reacties op mijn operatie Empty Re: reacties op mijn operatie

Bericht van Gast di maa 09, 2010 7:20 am

Precies meiden dit zijn pas berichten !!
Super liesje dat je zo positief bent.
T is helemaal de waarheid wat je schrijft.. waarom nu al druk maken...
En wat de pijn betreft... de wachttijden... ach ja die zijn erg lastig dat ervaar ik op dit moment ook weer.

En ook moon met je operatie, ik zou er dus ook naar uitkijken en dan die verhalen wat er in andere ziekenhuizen gebeurd is..
Er sterven iedere dag mensen door fouten...als we daar bij stil gaan staan hebben we helemaal geen leven meer. En snijden in een gezond lichaam... ach laat ze eens goed na gaan denken.

En tuurlijk denken we aan elkaar en steken we de hens in de kaarsjes !!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reacties op mijn operatie Empty Re: reacties op mijn operatie

Bericht van marlies di maa 09, 2010 8:30 pm

ja moon jij zult ook wel van die reacties krijgen inderdaad.
Mij kunnen die reacties op zich niets schelen, maar mensen die toch al bang zijn voor wat er komen gaat zitten echt niet op dat soort dingen te wachten.
waarom zouden mensen dat toch doen? willen ze waarschuwen? uiten ze hun eigen angst? denken ze niet na?
ik vind dat soort dingen altijd erg interessant.

aan de andere kant... ook een reactie van mijn ex(????) schoonzusje (ik snap nog steeds niet hoe dat met die 2 inelkaar zit maar goed) die was tegen al die operaties.
haar man/mijn broer is dus ook door deze arts geopereerd en ze deed daar altijd erg moeilijk over... hoewel ze wel weer bereid was om me dan op tehalen en thuis te brengen.
maar goed.. ik had het er met haar over en ook over het niveau waar wel problemen zitten en waar ie af gaat blijven... zegt ze... ik zou het toch nog maar eens ter sprake brengen bij hem.. kan toch in 1x!
was ik toch al van plan om te zeggen... als je nog meer tegenkomt.. wat nodig is... gelijk doen..
en ALS je toch via de buik moet.. haal dan gelijk effe al dat vet weg.
cheers What a Face
dus een paar dagen van te voren stuur ik m nog even een mailtje daarover want ik zie m waarschijnlijk niet meer voor die tijd.
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

reacties op mijn operatie Empty Re: reacties op mijn operatie

Bericht van Petra wo maa 10, 2010 1:34 am

marlies wat een heerlijk onderwerp
zo knap als je het hebt verwoord ik snap de boodschap volkomen
kom er strakjes op terug moet nu ff met paul naar de cardioloog eens kijken wat de goeie man heeft te vertellen
Petra
Petra
Admin

Aantal berichten : 3001
Leeftijd : 63
Registration date : 29-05-08

https://samensterk.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

reacties op mijn operatie Empty Re: reacties op mijn operatie

Bericht van Gast wo maa 10, 2010 3:07 am

Ik snap je heel goed hoor liesje en moon ook natuurlijk.
Ben heeeeeeeel benieuwd wat voor reactie je erop krijgt enne ja dat vet weg halen... Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reacties op mijn operatie Empty Re: reacties op mijn operatie

Bericht van Petra do maa 11, 2010 1:00 am

de reactie moest helaas even wachten
persoonlijk denk ik dat je met zo'n instelling zelfs beter geneest!!!!
neemt niet weg dat ik mijn petje voor je af neem
ik zit helaas niet zo nuchter in elkaar ik hoop het wel te worden
ik ben meer van de piekerkant stel dat en als............en oh jee..........
dit veroorzaakt bij mij de paniekaanvallen en de hyperventilatie
1 van de grootste reden waarom ik NLP doe
Momenteel lees ik het boek de kracht van het nu echt een megaboek voor mij
hierin vertellen ze ook wat jij verteld marlies er zijn heel veel dingen in het leven waar je geen invloed op hebt en je zorgen maken over iets wat nog moet komen of helemaal niet gaat komen is zo zonde van je tijd en energie
tsja ik kan hier nog veel van leren
Petra
Petra
Admin

Aantal berichten : 3001
Leeftijd : 63
Registration date : 29-05-08

https://samensterk.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

reacties op mijn operatie Empty Re: reacties op mijn operatie

Bericht van marlies do maa 11, 2010 4:16 am

ja petje.. dat is een levensles denk ik.
voor de een moeilijker dan voor de ander.. ieder zo zijn eigen levensles.
ik heb het denk ik van huis uit ook wel een beetje meegekregen maar heb het vooral geleerd na mijn auto ongeluk!
nu ook weer met grumpy merk ik ook weer dat het zo werkt.
en hoe mensen reageren.
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

reacties op mijn operatie Empty Re: reacties op mijn operatie

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum