Samen Sterk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe is het met Marlies

+2
anja
Petra
6 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van Petra zo aug 19, 2012 9:23 am

Onvoorstelbaar Marlies ik heb net alle drie de verhalen zitten lezen, blijkbaar liep ik nogal wat achter, ben nu weer bijgelezen Very Happy
Fijn voor jou dat de fysio nu gerichter fysio kan geven maar of je er nu echt zo blij mee bent?
Ik ben het even kwijt wanneer je de operatie hebt gehad, ik weet nog wel je jubelstemming over het afvallen wat zo goed ging maar die stemming is er volgens mij niet echt lang geweest, wat een gedoe allemaal zeg en als de dokter jou dan nog eens iets wijzer kon maken in plaats van andersom
Het moet allemal via kronkelwegen er gaat niks makkelijks of vanzelf bij jou
Sterkte meis
Petra
Petra
Admin

Aantal berichten : 3001
Leeftijd : 63
Registration date : 29-05-08

https://samensterk.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van marlies zo aug 19, 2012 9:27 pm

maagoperatie is eind maart 2011 geweest en tot dec. echt wel jubel maar toen kwam die rugellede er bij en die zorgde dat ik teveel ging afvallen.
nu met dat hete weer en de meds die ik afgelopen dagen gehad heb tegen de pijn zit ik nu nog lager dan ooit maar dat komt vast wel weer goed als het weer wat koeler wordt.
moet nu dus zorgen dat ik aankom maar dat gaat vanzelf ooit wel goed komen ga ik vanuit want ze zeggen uberhaupt dat je na 2 jaar weer gaat aankomen omdat de stofwisseling dan weer verandert. alleen niet weer aankomen tot wat je was maar 10% van wat je afgevallen was of zo iets...
dus 50 kg afgevallen, dan een kilo of 5 er weer bij hoewel ik velen hoor over meer er bij. we zullen zien.
rug gaat gelukkig weer wat beter. wel heeeeeeel veeeeeeel last van de warmte maar dat hebben jullie ook vast wel.
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van Petra zo aug 19, 2012 10:07 pm

Gelukkig kun je het zelf goed relativeren en pakt de draad weer snel op en kijk je eerder naar het positieve als het negatieve
Is vast geen nieuws hier maar wilde het toch ff neerzetten omdat ik dit zeer in je bewonder
Ik denk ook idd dat er vele zijn die last hebben van de extreme warmte maar gelukkig komt er nu wind van zee en voelt het al beter aan als gisteren
Ik hou van de zon en baal nu al dat het strakjes weer over is
Meestal als de vakantie over is en alles gaat weer naar school en werken dan moet je al weer aan de herfst denken ik ben echt wel een zonnenmens
Dus volgend jaar ga je weer aankomen ja dan is het voor jou wel belangrijk dat je niet meer afvalt want volgend jaar is best nog een eindje weg
En over een week kan je weer springen las ik dus nog ff volhouden dan
Dikke knuffel vanuit hier
Petra
Petra
Admin

Aantal berichten : 3001
Leeftijd : 63
Registration date : 29-05-08

https://samensterk.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van marlies ma aug 27, 2012 10:30 pm

nieuwe update:
gisteren dietiste gesproken. nu toch maar de bijvoeding laten staan omdat ik er niet tegen kan en weer terug aan de eiwitpoeders, en de hele dag door eten! al is het 100x zeg maar.... dus dat gaan we maar weer proberen.
over 2 weken moet ik naar internist en haar terug.. als het dan 1 kg lager is als nu dan wordt het echt opname met sondevoeding!!!! mijn ergste vrees!!! dat wil ik niet.. al wil ik wel de reden weten van dit gewichtsverlies want ik eet echt veel.. volgens mij meer dan voor de maagoperatie.. alleen wel een betere keuze! (waar het patat was is zijn het nu eiwitten zeg maar en waar het zoet/ijs was is het nu fruit en liga). knokken om weer aan te komen dus!

gisteren middag ook fotos laten maken waar ik de uitslag nog van moet krijgen en mammografie... eigenlijk te vroeg in het jaar (moet 1x per jaar en was in december geweest) maar ivm het snelle afvallen wil ik dit uitgesloten hebben dat er hier wat mee aan de hand is (ook omdat mijn zus te horen heeft gekregen dat ze nu echt uitzaaingen heeft van haar borstkanker... dan ben je toch wat alerter he...). Dus werd er ook een echo gedaan omdat er wel iets(???) te zien was op de foto's en vanwege het afvallen.... zegt ze bijna meteen dat ik zo'n dikke huid heb.. (bij eerdere echo's is dit nooit gezegd)
ook dat ze wat cystes zag dus maar dat die niet veranderd waren met de fotos van 8 mnd geleden dus daar verwachtte ze geen oorzaak in te vinden van het gewichtsverlies... lymfeklieren zag ze wel maar waren ook niet verkeerd of zo.. maar ze bleef maar over die dikkere huid... dus toen met de echo over mijn buik en daar was de huid ook dikker volgens haar.. ik denk dat ik daarom na -65kg zo mooi ben opgedroogd.. het is naar binnen geslagen ipv naar buiten. Wink Laughing Razz Embarassed
omdat beide borsten en buik een dikkere huid hadden maak ik me daar eigenlijk geen zorgen om.. als het kanker zou zijn dan zou het plaatselijk zijn lijkt mij...
de cystes.... misschien een keer een punctie voor verder onderzoek maar hoefde niet nu te gebeuren...
zegt ze meteen daarna.... we zijn de komende tijd nog wel een tijd met u bezig denk ik zo.. dus ik schrok even en vroeg wat ze er mee bedoelde maar ze doelde dus op het zoeken naar de oorzaak van het gewichtsverlies.. en niet op borstkankervlak... pfff.... die kwam even verkeerd over.!
nou ja... vrijdag maar eens een belafspraak met de huisarts maken voor de uitslag en wat ze allemaal getypt heeft naar hem.. ze zou een uitgebreid verslag maken.. en voor de andere dingen en eens vragen wat zijn idee is over het gewichtsverlies... voor ik over 2 weken naar de internist en dietiste ga....
ik blijf zelf denken dat het met de pijn/morfine te maken heeft maar ik vind het serieus genoeg dat ze toch moeten kijken of er niet iets anders aan de hand is...
misschien dat de lyme weer aan het opspelen is (ook vanwege het plotseling ontstaan van de "opvliegers" en de extreme kou.....??????)
wat kan je dit allemaal onzeker maken zeg!
wat is nou de oorzaak....
van gewichtsverlies, opviegers, kou, dumping, maagpijn etc.....
al wie het weet mag het zeggen en als ik het weet zal ik het jullie zeggen Very Happy
ondertussen zit ik hier met een opvliegerhoofd en ijskoude voeten...... lekkere combi!
Smile
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van josee di aug 28, 2012 3:28 am

Je zit nu ook nog in de overgang dan??
Sjee je wil ook alles voor jezelf he....Grapje...
Ik volg alles wel hoor,lees regelmatig al jou ellende,mens waar haal je het allemaal vandaan.Dat je nog overeind blijf is mij een raadsel.
Ik wens je sterkte meis.
josee
josee

Aantal berichten : 596
Registration date : 03-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van mien di aug 28, 2012 4:15 am

en zo knap dat ze zo uitgebreid ken vertellen
nou ken ik echt niet sterkte hoor liesje het is niet mis
knuffels
mien
mien

Aantal berichten : 1233
Registration date : 31-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van Petra di aug 28, 2012 9:37 pm

Balen he al die onderzoeken en maar steeds vertellen hoe of wat steeds maar weer uitleggen en het houdt niet op bij 1 arts je hebt nu een zeker wel een handvol artsen
Dan nog eens wel/niet de overgang die brengt behoorlijk wat met zich mee dat is ook zo'n lekker hokje waar ze van alles in kunnen schuiven
Het is echt moeilijk om te kunnen achterhalen waar het aan kan liggen
Kan het door de operatie zelf komen dat er iets met de darmen niet goed gaat of gebeurt het al eerder in je lichaam dat bepaalde voedingsstoffen niet goed worden opgenomen
Ben wel benieuwd wat de internist gaat zeggen
Duimen maar dat je niet afvalt
En niet minder belangrijk waar komt al die pijn vandaan
Ik weet wel dat morfine niet ten goede komt van de darmen dus daar zit wel een stukje verwerking van voedsel dat niet optimaal zal zijn
Pijn vreet energie en energie kost bouwstenen
Zo kom je lekker in een kringetje en waar gaan ze deze dan doorbreken
En dan je zus sjee wat zal je geschrokken zijn eerst al je vriendin en nu weer je zus woon je dichtbij je zus?
Ja en als het haar overkomt hoe zit dat dan bij jou ik weet wel dat je altijd probeert het positie te benaderen maar hoe ga je hier dan mee om
Sterkte en succes Marlies

Petra
Petra
Admin

Aantal berichten : 3001
Leeftijd : 63
Registration date : 29-05-08

https://samensterk.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van anja wo aug 29, 2012 6:39 am

Dat komt mij ook wel bekend voor dat het zweet je de nek in loopt en daarbij koude voeten en handen heb.
anja
anja

Aantal berichten : 628
Leeftijd : 63
Registration date : 05-07-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van marlies wo aug 29, 2012 11:48 pm

geen idee of ik nu in de overgang zit... heb wel een paar weken heel veel last van opvliegers of iets wat daar op lijkt.
kan ook dumping zijn (lijkt er ook erg op maar is meer na het eten en ik heb het ook zonder dat het na het eten is)
ach we gaan het maar afwachten en eens allemaal laten uitzoeken.
moet me er niet druk om maken en gewoon zien waar het op uitkomt.
heb gisteren wel de knop omgezet en wil geen slachtoffer meer zijn van de dingen in mijn lijf.
ik wil gewoon kunnen leven en genieten van de dingen, maar dan met mate zeg maar... niet meer dan dat mijn lijf aan kan.
maar eens zien waar het schip dan terecht komt zonder te stranden!
Very Happy
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van Petra vr aug 31, 2012 2:41 am

Zo wauw dat klinkt goed Marlies
Fijn dat je de knop weer hebt gevonden
Hopelijk gaat het je lukken vast te kunnen houden
Petra
Petra
Admin

Aantal berichten : 3001
Leeftijd : 63
Registration date : 29-05-08

https://samensterk.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van marlies vr aug 31, 2012 7:26 pm

t schip kan maar kleine stukjes varen, maar.... het vaart in ieder geval!!!!
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van Petra ma sep 03, 2012 12:51 am

Gelukkig is het niet meer zo'n zwaar beladen schip Very Happy
En ben je zelf de kapitein gebleven!!!
Petra
Petra
Admin

Aantal berichten : 3001
Leeftijd : 63
Registration date : 29-05-08

https://samensterk.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van marlies ma sep 03, 2012 3:52 am

hahah ja... kapitein op eigen schip! Very Happy
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van marlies ma sep 03, 2012 7:33 pm

morgen komt de nieuwe oplegmatras en wczitting en misschien ook zitkussen.. eindelijk!!!
straks nog een bambu-laken ophalen die ik mag uitproberen. dan zweet je minder en dat lijkt mij wel wat.. want oplegmatras is van rubber en met al dat nachtelijke zweten van me.....
je kunt er maar druk mee zijn...... :-)
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van mien ma sep 03, 2012 7:46 pm

je ben nog steeds druk met alles bij mekaar aan het vergaren en het lukt nog steeds ziet ik nou pakken wat je pakken ken voor dat alles voor bij is knuf
mien
mien

Aantal berichten : 1233
Registration date : 31-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van marlies di sep 04, 2012 4:53 am

daarom mien.. en ze hebben bij mij een fout gemaakt.. een hele dure fout maar in mijn voordeel.. eindelijk eens...
op zich mochten ze deze producten niet leveren omdat het voor mij voor het opvangen van de pijn is en niet voor het doorliggen/zitten waar ze wel vergoeding voor mogen geven.. sukkels... maar goed.. morgen maar afwachten wat er komt.. of het ook echt dat is wat ik besteld heb want het gaat allemaal heel moeizaam via dit bedrijf! maar ja.. je mag niet rechtstreeks bestellen.. zo stom.. en dan zijn ze nog verbaasd dat alles zo duur is!
die oplegmatras komt denk ik wel op zo'n 1500 euro en het zitkussen wel op 600 denk ik.. de wcaanpassing weet ik niet.. schat die op 300 maar ik heb geen prijzen gezien.. misschien zit ik er wel helemaal naast. maar daarentegen heb ik natuurlijk zelf ook veel aangeschaft.. toen de wc en de badlift, de scoot en de fiets... etc....
ik vind dat ze nu dus wel dingen mogen betalen met alle pijn die ik heb.
en wat ze niet betalen gaat naar de belasting!
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van mien di sep 04, 2012 5:10 am

nou marlies ik had scheurtje in mijn plee bril ik moest de gemeente bellen ze zegt nu al nu al wat denkt je hij is al 8 jaar oud ja dan mag hij nog niet stuk gaanmoet 15 jaar mee gaan bram zegt ken hem niet bij de gamma halen dus zei ging met de firma over leggen hoe dat kon ik zegt tegen bram wat zitten ze nou tezeiken over zo kloten bril tot dat ik kreegt tezien wat hij kosten 389,00 voor zo kloten bril komt op je rekening testaan van het GAK
dus de gemeente betaalt nu iederen maand weer voor die plee bril
en ben ik der blij mee nee als je gepist heb en je gaat spoelen moet je weer pissen van de kou en zo blijft je maar aan het klooien
maar ken mij niet boeien betaal al het maks terug dus der ken bij komen wat het wil hoeft niet meer te betalen vind het wel best
nou pakken wat je pakken ken want straks krijgen we niets meer
vind toch raar dat je voor de schoet mobiel ook een eigen bij dragen moet betalen heb je nou gouderak over kant van ons betalen niets als jij het weet ik niet het is allemaal zo krom als de pest
mien
mien

Aantal berichten : 1233
Registration date : 31-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van marlies di sep 04, 2012 6:43 pm

ja zeker krom.. oh ja.. ik heb ook barst in wcbril. nou ja in de deksel.. omdat ik daar op zit om me aan te kleden maar nooit bij nagedacht om een nieuwe te bestellen eigenlijk.. maar voor gewone zit misschien wel nodig...
nou ja.. we moeten het er mee doen he.. ben benieuwd wat ze vandaag komen leveren... misschien lig ik wel heerlijk de hele dag op bed om de oplegmatras uit te proberen! Very Happy
nee hoor.... moet ook dingen doen!
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van Petra wo sep 05, 2012 8:19 pm

As ik het goed heb begrepen is het een speciaal oplegmatras
Wij hebben zo'n toplaag gekocht en hebben nu de ervaring dat het niet fijn is op elk matras het is dus afhankelijk van je ondermatras
Duimen voor jou dat het in 1 keer goed gaat allemaal
Elke pijn minder is mooi meegenomen dan krijg je misschien weer wat meer energie
Succes met de nieuwe spullen vandaag
Petra
Petra
Admin

Aantal berichten : 3001
Leeftijd : 63
Registration date : 29-05-08

https://samensterk.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van marlies wo sep 05, 2012 9:04 pm

nee natuuuuurlijk niet in 1x goed.. maar dat wist ik van te voren.. heb nu doorgegeven dat ze de goeie moeten sturen!
maar dat moeten ze weer eerst aanvragen enzo.
maar goed.
deze is wel iets beter dan wat ik had.. en ja ik heb een hele goeie ondermatras... echt een supermatras maar door het vele afvallen lig ik nu overal op het bot
en dat zorgt voor onnodige drukpunten.
dus nu maar weer afwachten wanneer ze het kunnen komen omruilen.
de bedoeling is dat ik dusdanig lig dat ik mijn spieren eens kan ontspannen! en daardoor misschien minder pijn zal hebben overdag.
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van mien wo sep 05, 2012 10:26 pm

maar marlies jij had toen toch zo duur mooi bed gekocht weet je nog dat jij ze voor mijn af gepoeierd heb of heb ik het mis weet het eigelijk niet meer hoe dat toen zat is dat bed niet meer goed dan ????
mien
mien

Aantal berichten : 1233
Registration date : 31-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van marlies do sep 06, 2012 4:08 am

ja ik heb een heel duur bed gekocht toen.. niet die ik voor jou had afgepoeierd en ook ergens anders.. nog duurder denk ik.. maar... inmiddels is die rug zoveel erger dat ik er al een hele dure andere matras bij gekocht had ter vervanging en nog was/is dat niet goed..
net belde de firma dat ze van de verzekering de andere oplegmatras mogen leveren op proef... of ie betaald gaat worden weet ik niet.. maar ik mag m in iedergeval uitproberen.
ik ben aan het zoeken naar een ontspannen lig snachts.. waardoor ik hopelijk overdag dan minder pijn heb omdat het lichaam dan eindelijk eens kan ontspannen.... ik heb natuurlijk constant heel veel pijn, ondanks de morfine, in mijn hele lijf eigenlijk.ook doordat ik vel over bot ben en dus op de botten lig en ook dat is pijnlijk.. of op dubbel vel.. krijg je ook last van!

marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van Petra vr sep 07, 2012 8:18 am

Nou maar duimen dan dat dit goed gaat liggen
Heb je die nou vandaag gehad?
Petra
Petra
Admin

Aantal berichten : 3001
Leeftijd : 63
Registration date : 29-05-08

https://samensterk.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van marlies vr sep 07, 2012 9:30 pm

nee petra.. dat gaat zeker weer 2 weken duren of zo!
Very Happy
je denkt dat het handig kan.. maar nee... ze doen alles zo omslachtig als het maar zijn kan.. ik heb me er inmiddels maar bij neergelegd! geduldtest dus! is een beetje moeilijk voo rmij maar het is niet anders!
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van Petra za sep 08, 2012 6:30 am

Oh joh ik dacht ergens gelezen te hebben dat..........
Helaas nog twee weken geduld
Maar goed dat we dat niet hoeven te betalen dat geduld anders hadden we al kapitalen kwijt geweest Very Happy
Petra
Petra
Admin

Aantal berichten : 3001
Leeftijd : 63
Registration date : 29-05-08

https://samensterk.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het met Marlies - Pagina 3 Empty Re: Hoe is het met Marlies

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum