Samen Sterk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht van marlies di maa 13, 2012 7:58 am

Ik had net roos aan de telefoon..... Het gesprek eindigde doordat zij de hoorn op de haak gooide.
Wat is het geval?
We hebben beiden dezelfde huisarts. De huisarts weet dat roos en ik vriendinnen zijn en dat ik haar hele kankerbehandelproces zoveel mogelijk ondersteun. Dat ik vorigjaar steeds met haar mee ging... So far so good.
Ha gaat 1x per 3weken ongeveer bij roos op bezoek als ondersteuning van haar proces zeg maar.
Dat was afgelopen vrijdag weer zover.
En dus ....kennelijk hebben ze het dan over mij.
Ik vertelde roos dat ik morgen de ha wilde bellen om nog maar eens te overleggen. Zegt ze...dat heeft geen zin want hij weet het ook allemaal niet meer.
Ongeveer met die woorden.
Ik zeg dat ik er niets aan heb dat zij dat denkt en dat ik toch moet terugkoppelen hoe het gaaten dat ik nog eens met hem wil overleggen of er mogelijkheden zijn....
Hij weet het ook allemaal niet meer...hij staat met zijn rug tegen de muur of zo iets .....
Nou ja om de kern aan te geven... Ik vind het onprofessioneel van mijn huisarts als hij mij met een andere patient gaat bespreken (ookal zijn we vriendinnen) juist dan moet ie nog meer op zijn hoede zijn.....
Ofwel.....
Roos reageerde zo ongelofelijk heftig, dat ik me ook kan voorstellen dat ze zelf besefte dat zij fout zat en dt ze zelf niet weet hoe ze met mijn pijn om moet gaan. Dat de ha dus helemaal niet dat soort dingen gezegd heeft maar dat ze dat er van maakt.
Nog te volgen?
Een tijd geleden gebeurde precies hetzelfde namelijk en toen ik het zijdelings ter sprake bracht bij de ha bleek het helemaal niet zo te zijn als roos zei.
Maar goed... Ik wilde dus toch al morgen de huisarts bellen....
Maar wat vinden jullie....moet ik hem er op aanspreken dat ik er niet van gediend ben dat ie het bij een ander over mij heeft?
Of moet ik hem eerst vragen hoe het gegaan is???

Ik vind het echt niet kunnen! En volgens roos begon de ha zelf over mij.
Dat hoort niet. Tenzij het in zijn algemeen is dat roos moeite heeft met reacties van mensen om haar heen. Dat ik weggevallen ben en niets meer voor haar kan doen en dat ze daardoor op zichzelf is aangewezen... Dat mag ze met hem bespreken want dat is haar probleem, maar dan komt het van haar en niet van de ha en gaat het ook niet echt over mij als patient.
Pfff ik vind dit heel moeilijk.
Weet niet of het voor jullie te volgen is.

Ik denk dat ik de afspraak maak ( misschien maar eens niet telefonisch maar face to face?) en dat ik hem eerst maar eens ga vragen of ie moeite heeft dat ie niets voor me kan doen of zo en dan maar eens aangeven dat ik het niet wil dat ie mij met roos gaat bespreken.
Ik bespreek roos toch ook niet met hem?
Sorry lang verhaal geworden.......
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht van anja di maa 13, 2012 8:45 am

Ik denk ook dat je beter naar de huisarts kunt gaan, en ik denk inderdaad dat Roos je gewoon mist dat je niet meer altijd naar haar toe kan gaan.

Alleen dat ze huisarts zo met haar over praat vind ik niet normaal ze hebben toch een artsgeheimhouding.


Ik hoop dat jij er met Roos uitkomt en natuurlijk dat je huisarts je toch nog kan helpen.
Veel succes.
anja
anja

Aantal berichten : 628
Leeftijd : 63
Registration date : 05-07-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht van Gast di maa 13, 2012 9:24 am

Inderdaad morgen gelijk naar je huisarts om de boel door te praten want dit kan inderdaad niet !!!

Heel veel succes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht van josee di maa 13, 2012 5:57 pm

Ik vind ook dat je het moet bespreken met je huisarts,kan toch niet zo zijn dat jij een onderwerp van gesprek ben omdat Roos jouw vriendin is.
josee
josee

Aantal berichten : 596
Registration date : 03-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht van Gast di maa 13, 2012 9:54 pm

kan het niet zo zijn dat jullie elkaar verkeerd begrepen. Dat roos dacht dat je over haar ging bellen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht van marlies di maa 13, 2012 10:13 pm

zo had ik het nog niet gezien elsa maar nee... het ging echt om mij!
dus dit misverstand speelt niet mee.. andere misverstanden onderling misschien wel
wordt een belafspraak vandaag want de ha had verder geen tijd/plaats. maar bellen is bij hem ook goed.
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht van Gast wo maa 14, 2012 4:38 am

Weet je inmiddels al wat meer ???

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht van marlies wo maa 14, 2012 5:45 am

ja ha gesproken. het zat natuurlijk anders in elkaar.
zoals ik al zei.. het is een meeloper... en hij heeft alleen een soort bevestigend antwoord gegeven op iets wat roos zei... dat het voor MIJ moeilijk was dat ie zo weinig voor me kon doen.
Morgen bloed prikken om te kijken of ie kan achterhalen waarom ik zo shaky ben.
Hij schrok wel dat ik zoveel was afgevallen. dat wist ie eigenlijk niet.. nooit over gehad. Wel verteld dat dit begeleid wordt door de dietiste en dat ik 8x per dag eet en dat het niets te maken heeft met veel of weinig eten.. dat het volgens mij puur van de pijn is.
maandag bellen voor de uitslag van het bloed en volgende week vrijdag ook naar de chirurg en internist (dat stond al vast)
maar nu moet ik het nog op een goed moment met roos afronden vind ik.
morgen is ze jarig en ik heb besloten om een bos bloemen te sturen maar om me niet te laten zien daar. Dan trigger ik het voor haar alleen maar... even rust in de tent voor beiden... en als ik zelf wat sterker sta dan kan ik het wat rustiger oppakken denk ik.
Nog met de huisarts over de pijn gehad. Liggen helpt het beste (hoewel vandaag met liggen juist heel veel last) dus eigenlijk is nu het wachten tot ik 2 april naar hes kan en dan denk ik toch maar de neurostimulator in gang zetten.
Vandaag ook veel kramp, koude voeten, uitstralende pijn en noem maar op terwijl ik alleen een kortje met de honden gedaan heb en even wat boodschappies hier op 5 min. afstand. daar kan het niet van zijn. Misschien toch de spanning tussen roos en mij, of gewoon pure pech en weer meer last. Maandag maar eens uitgebreider met de huisarts er over hebben als het bloed bekend is.
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht van Petra za maa 17, 2012 9:49 pm

Heel goed dat je het bespreekbaar maakt Marlies
Communicatie is en blijft het moeilijkste wat er is zeker als we het over gevoelens hebben
Wat het lastig maakt is dat je met 2 partijen te maken hebt, een ieder heeft zijn eigen verhaal hierover en jij mag dan beslissen wat je de waarheid vind
Doe wat je gevoel je zegt Marlies die weet het altijd het beste

Balen dat het zo knudde blijft zeker omdat je juist zo bent afgevallen waarvan je zo willen genieten tot nu toe brengt het je veel narigheid
Petra
Petra
Admin

Aantal berichten : 3001
Leeftijd : 63
Registration date : 29-05-08

https://samensterk.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht van Gast za maa 17, 2012 11:38 pm

Heb je nog wat gehoord van roos na het versturen van je bloemen ??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht van marlies za maa 17, 2012 11:41 pm

heb uiteindelijk geen bloemen gestuurd omdat ze weg ging maar gisteren wat plantjes voor op haar balkon gegeven in een mooie bak zeg maar.
werd redelijk gewaardeerd.. verder laat ik het even in hetmidden om niet weer een nieuwe prikkel te geven aan de overprikkelbaarheid van ons beiden. Even tijd gunnen en wat later misschien er op terugkomen.
we doen nu beiden of er niets gebeurd is.
ach.... ook een manier natuurlijk!
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht van josee zo maa 18, 2012 4:15 am

Sja kop in het zand,soms is dat het beste.
josee
josee

Aantal berichten : 596
Registration date : 03-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht van marlies zo maa 18, 2012 4:21 am

nou het gaat nog wel uitgepraat worden hoor maar ik heb even geen behoefte aan nieuwe ellende en zij ook niet.
dus eerst maar even rustig aan doen. en dat uitpraten komt vanzelf wel.
marlies
marlies

Aantal berichten : 2935
Leeftijd : 66
Registration date : 29-05-08

http://www.efraa.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht van anja zo maa 18, 2012 5:25 am

Ik denk dat jullie nu allebei jullie problemen hebben en dat de druppel voor beide iets teveel wordt.
anja
anja

Aantal berichten : 628
Leeftijd : 63
Registration date : 05-07-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht van Petra zo maa 18, 2012 8:48 pm

soms is een nachtje slapen al genoeg
dan kun je er vaak weer anders tegen aan kijken
Petra
Petra
Admin

Aantal berichten : 3001
Leeftijd : 63
Registration date : 29-05-08

https://samensterk.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum